Cumartesi , Temmuz 22 2017
Anasayfa / Şirket Haberleri / Astel, dijital sinemadan hızlı büyüme çıkardı

Astel, dijital sinemadan hızlı büyüme çıkardı



Astel, profesyonel görüntü sistemlerine odaklanmış bir şirket. Projektörler, görüntü monitörleri ve dış mekanlar için led ekranlar üzerine faaliyet gösteren Astel’in en iddialı olduğu alan ise 3 D teknolojisiyle birlikte sinemalarda gerçekleştirdiği dijital dönüşüm. Astel Genel Müdürü Tuğberk Büyükbay, “Türkiye’deki sinemaların yüzde 60’ı Astel’in projektörlerini kullanıyor” diyor.

1992 yılından bu yana profesyonel görüntü teknolojileri alanında faaliyet gösteren Astel Grup, projeksiyon cihazları, profesyonel monitörler ve LED ekranları ile günümüzde hayatın her alanına giren çözümler sunuyor. Şirket, Panasonic, Christie, Orion, Philips, BenQ, LG, Prysm, Projecta, Stewart, Xpand ve Lighthouse ürünlerinin Türkiye’deki dağıtım ve pazarlama çalışmalarını yürütüyor. Aynca kendi markası olan Claro ile LED ekran ve MPDP çözümlerini tüketicilerle buluşturuyor. Astel, Lite-out markasıyla da Türkiye’nin bir numaralı projeksiyon perdesi üreticisi olarak hizmet veriyor.

Astel

Sinema salonlarındaki sistemlerin dijitalize edilmesi ve modernleştirilmesinin yanı sıra TV stüdyolarında görüntü teknolojileri kullanımı ile ilgili çalışmalarıyla da dikkat çeken şirket, 2010-2014 yılları arasında her yıl ortalama yüzde 20 cirosal büyüme gerçekleştirdi. Önümüzdeki dönemde de aynı oranda büyüme hedefliyor. Geçen yıl 80 milyon TL ciro yapan Astel’in bu yılki hedefi ise 88 milyon TL’ye ulaşmak.

DİJİTALLEŞME İLE BÜYÜDÜ

Şirketin son beş yıllık büyümesinde sinema sektöründeki dijitalleşme-nin payı büyük. Son yıllarda film endüstrisindeki gelişmeyle birlikte sinema salonlarında gösterilen filmlerin 35 mm makaralar yerine dijital bir şekilde projektörler aracılığıyla yansıtılması Astel için büyük bir açılım oldu. Şirket 2002 yılında dijital sinema sektörüne girdi.

Astel Genel Müdürü Tuğberk Büyükbay, Türkiye’de daha dijital sinemanın ‘D’si konuşulmuyorken 2004 yılında Mars Sinemalan’nın dijitalizas-yonuna başladıklannı belirtiyor. Büyükbay, şunları söylüyor: “Bu bizim için olduğu kadar Türkiye için de bir ilkti ve Türk sinema sektörünün dijitale geçiş sürecinin başlangıç noktası oldu. Türkiye’deki toplam 2 bin 100 sinema salonunun bin 600’ü dijitale dönmüş durumda. Bunun bin tanesini biz gerçekleştirdik. Sinemalara, 3D sistem, perde, projektör sehpası, ses ve video prosesörü gibi total bir paket sunuyoruz. Kurulum yapıyoruz ve sonrasında da teknik destek veriyoruz.”

TEKOFAKS BAYİSİYDİ

Astel, 19901ı yılların başlarında dönemin elektronik ihtiyaçlarını karşılamak için Uğur Esin tarafından kuruldu. Esin, işe ithalatçı olarak başladı. 2002 yılından sonra bazı markaların distribütörlüğünü aldı. O dönem güvenlik-uydu sistemleri, radyo link verici ve alıcıları gibi alanlarda otel, hastane gibi kurumlara paket çözümler sunan şirketin kendi markasını kurma girişimleri de oldu.



Uğur Efsin’in yolu 2003 yılında, Panasonic’in o dönem tüm ürün gruplarının distribütörü olan Tekofaks’ta genel müdür yardımcısı olan Tuğberk Büyükbay ile çakıştı. Astel’in bir Tekofaks bayisi olması nedeniyle tanışan Esin ve Büyükbay’m frekanslan tuttu. Büyükbay’ın işinden aynlmasıyla birlikte ikili Astel’i büyütmek için ortak oldu. Büyükbay’ın şirkete ortak olmasıyla, Astel profesyonel görüntü sistemlerine odaklanmaya başladı.

Şirket faaliyetlerini bugün üç alanda yürütüyor. Bunlardan birincisini yansıtma sistemleri denilen projektörler, İkincisini iç mekanlarda kullanılan profesyonel görüntü monitörleri, üçüncüsünü ise dış mekanlardaki led ekranlar oluşturuyor.

KONTROL MERKEZİ KURDU

2015 sonu itibariyle Türkiye’deki tüm sinema salonlarının dijitale dönüşümü tamamlanacak. Lazer teknolojisi diğer tüm projektörlerde olduğu gibi dijital sinemayı da etkisi altına alacak. Lazerin filtresiz, lambasız, bakım gerektirmeyen operasyon özelliği sayesinde sinema işletmelerinin maliyetleri azalacak. Yüksek parlaklığı sayesinde 2D ve özellikle 3D film deneyimi bambaşka seviyelere çıkacak.

Tuğberk Büyükbay, bu sayede düşen maliyetlerin bilet fiyatlarına da yansıyacağını, salonların daha çok dolmaya başlayacağını ve pazarın büyüyeceğini öngörüyor. Büyükbay, şöyle devam ediyor: “Sinema işletmecilerinin işini kolaylaştırmak için bir proje geliştirdik. Network Operation Center projemiz ile tüm dijital sinemalar ortak bir platformda toplanacak. Yine Türkiye için bir ilk olacak olan bu platform, Türkiye’nin dört bir yanındaki dijital sinema salonlarını 7/24 denetleyecek,anzaların önlenmesini, sağlayacak. Bu sayede sinemaların seans kaybı ve zararı ortadan kalkacak. Bu iş için kendi yazılımımızı geliştirdik ve 1,5 milyon dolarlık yatırım yaptık.”

EV KULLANIMI ARTIYOR

Türkiye projektör pazannın toplam büyüklüğü 65 milyon Euro. As-tel’in pazar payı ise yüzde 27. Profesyonel işlerde parlaklık derecesi 10 bin ANSI lümen’in üzerindeki cihazlar kullanılıyor. Bu segmentte Astel pazarın yüzde 65’ine hakim.

Sinema salonlarında kullanılan bu performans gücüne sahip projektörlerin yanı sıra, Astel bünyesinde evlere ve kişisel kullanıma yönelik küçük boyutlarda ürünler de mevcut. Bu ürünlerin teknoloji mağazalannda satışa sunulduğunu belirten Büyükbay, Elektronik zincirlerinde satılan projektörlerin yüzde 30’u bizim markalarımız ve bu alanda da lideriz. Bu pazarın önümüzdeki dönemde oldukça hareketli olmasını bekliyoruz. Bünyemizdeki LG projektörlerin tümü LED aydınlatma teknolojisine sahip. LED aydınlatmalı projektör pazarında ise pazar payımız yüzde 88” diye konuşuyor.

ASTANA MÜZESİNİ YAPTI

Pek çok iç mekanda kullanılan görüntü monitörleri de Türkiye’de gelişen bir pazar. 54,6 milyon dolarlık monitör pazarında faaliyet gösteren altı firmadan biri de Astel. Burada yüzde 20’lik pazar payına sahip olan şirketin monitörleri Atatürk Havalimanı, Sabiha Gökçen Havalimanı gibi birçok yerde kullanılıyor.

Dış mekanlara LED giydirmeler de yapan şirketin bu alanda ‘Claro’ isimli kendi markası var. Ancak Claro henüz emekleme döneminde. Markanın üretimini Çin’de yaptıran şirket, iki yıl içinde aynı markanın monitör ve projektörlerini pazara sunmayı planlıyor. 20l6’da Claro’nun Türkiye’nin ilk profesyonel görüntü sistemleri markası olması hedefleniyor.

Büyükbay, faaliyet gösterdikleri alanlarda Kazakistan ve Azerbaycan’da da önemli projeler yürüttüklerine değiniyor.





Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir