Girişimcilik Haberleri

Thread in Motion, akıllı tekstil girişimi yatırım aldı

Bir akıllı tekstil girişimi olan Thread in Motion, Startupbootcamp 2016’da dikkat çeken start up’lardan biri oldu. Tekstil, donanım ve yazılımı birleştiren Thread In Motion, Reisoğlu Tekstil, StartersHub ve melek yatırımcılardan yatırım aldı.

Thread In Motion, akıllı tekstil üzerine yapılmış bir girişim. Kadir Demircioğlu, öğrencilik yıllarında kurduğu tekstil firmasının ardından, tekstil içerisine teknolojiyi entegre etmek amacıyla yakın arkadaşları Ömer Özgel ve Rahim Öner ile birlikte 2016 yılında Thread In Motion’ı kurdu.

StartersHub bünyesinde bulunan programlardan biri olan Startupbootcamp 2016 girişimlerinden olan Thsead In Motion, kısa süre içerisinde gösterdiği teknolojik gelişmelerle gerek yurtdışında gerekse Türkiye’de ilgi uyandırdı.

Thread in Motion, tekstil, donanım ve yazılımı birleştiren bir girişim. Tam olarak interak-tif tekstil olarak adlandırılan bu girişimin teknolojisi iplikle başlıyor.

threading motion

Altın, gümüş veya bakırın inceltilmesi, üzerinin pamuk, polyester ya da yün ile kaplanmasıyla birlikte işin temelini oluşturan iplik elde ediliyor. Bu iplikler özel dokuma yöntemleri kullanılarak akıllı kumaşa entegre ediliyor. Akıllı kumaş ise touch screen (dokunma-tik ekran) özelliğini taşıyor. Kullanım alanına göre kumaş içerisine sıcaklık, basınç gibi 28 adet özellik entegre ediliyor. Alınan datalar özel bir algoritma ile anlamlandırılıp, isteğe göre belirtilen cihaza datalar gönderiliyor ve kullanıcıyla buluşturuluyor. Son kullanıcı tarafına mobil uygulama, bilgisayar tablet, sanayi makineleri, tıbbi malzemeler üzerinde datalar kullanım şekline göre gönderiliyor.

ABD PAZARINA AÇILIYOR

Kısa süre içerisinde çalışmalarım San Francisco’ya taşıyacaklarını söyleyen Kadir Demircioğlu, B2B satış yapmayı planladıklarını belirtiyor. Demircioğlu, İlk B2B satışlarını endüstri için gerçekleştirileceklerini ifade ediyor. Kadir Demircioğlu, “Fabrika üretim süreçlerini hızlandıracak, kalite testlerinde yüksek verimlilik sağlayacak bir ürün satışı gerçekleştiriyoruz. Askeri alanda ve sağlık alanında da aynı şekilde talepler mevcut. Bu noktada ürün başına lisanslama modeli ile ilerliyoruz. Bankacılık, sanayi, takım elbise alanında partnerlerimizle görüşmeye devam ediyoruz” diyor.

Reisoğlu Tekstil, StartersHub ve melek yatırımcılardan oluşan bir grupla sözleşmeyi tamamladıklarını vurgulayan Kadir Demircioğlu, aldıkları yatırımın birçoğunu ABD pazarındaki büyüme ve operasyonel yapılanmaları için harcayacaklarını söylüyor.

KNOW HOW TÜRKİYE’DE KALACAK

Temmuz ayında ilk sunumlarını San Francisco’da düzenlenecek Smart Wearable Tech Fair Fuarı’nda yapacaklarını belirten Kadir Demircioğlu, sözlerini şöyle sürdürüyor: “Bu fuara Türkiye’den katılan ilk firma olacağız. Yine temmuz ayı içerisinde mevcut teknolojimizin ilk satışını gerçekleştireceğimiz ve uygulamasını takım elbise üzerinde göreceğimiz ürünün lansmanı Las Vegas ve İstanbul’da eş zamanlı olarak gerçekleştirilecek. Yatırım ve şirket büyümesi anlamında Amerika pazarı hedeflerimiz için daha uygun gözüküyor. Operasyonel ve üretim faaliyetleri tamamıyla Türkiye pazarından karşılanacak. Üretim ve know how ülkemizde kalacak”

BURCU TUVAY

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu