Şirket Haberleri

İskeleci Urtim Almanya’da şirket alacak

Dünyanın önde gelen projelerine kalıp ve iskele sistemleri inşa eden Urtim, geçen yıl sonu 50 milyon TL ciroya ulaştı. 200 çalışanın 40’ının mühendis olduğu şirket, Rusya ve Romanya’nın ardından Katar’da da şirket kurmayı planlıyor. Şirketin Genel Müdür Serdar Urfalılar, Almanya’da şirket satın alarak Avrupa pazarında da etkinliklerini artırmak istediklerini söylüyor.

urtim

Kabul edelim ki yeni girişimlerde ifik adımı atanların riski büyük olur. Alanlarının öncüsüdürler ve pek çok bilinmezliği barındıran sektörlerinde kimi zaman önlerini görmekte zorlanırlar.

Ancak ilk olmanın pek çok da avantajı da vardır kuşkusuz.

işte Uğur Urfalılar’ın taa 1980’de girdiği çelik kalıp sistemleri alanında attığı adımlar kendisine öncüsü olduğu bu alanda önemli başarılar getirmiş.

1980’de Urtim şirketini kurarak çelik kalıp sistemleri sahasına giren Uğur Urfalılar, zamanla yakaladığı başarıyı, dört çocuğunun da devreye girmesi ile zirveye taşımayı bildi. Şirket, geçen yıl itibari ile Türkiye’nin yanı sıra 25 ülkede proje geliştiren, yıllık 50 milyon TL’ye ulaşan bir şirket yapısına kavuştu. Üstelik bu ciroyu, dünyanın en önemli mimari yapılarında kurduğu kalıp ve iskele sistemleriyle sağladı.

Cironun yüzde 60’ı ihracat

Almanya’da 3 yıl bir kimya fabrikasında çalışan Uğur Urfalılar, Türkiye’ye döndükten sonra 8 yıl kadar bir şirkette mühendis olarak çalıştı. Bu dönemde eş dosttan borçlanarak kurduğu Urtim bugün Türkiye’nin en önemli kalıp ve iskele sistemleri kuran şirketlerinden biri konumuna geldi.

Urtim Genel Müdürü Serdar Urfalılar, babalarının rehberliğinde işleri yürüttüğünü ve ihracat odaklı bir noktaya geldiklerini söylüyor.

Şirketin cirosunun yüzde 60’ını ihracattan elde ettiğini ve 25 ülkeye ulaştıklarını belirten Urfalılar, çevre ülkelerde elde ettikleri başarıyı yeni pazarlara da şirket kurarak taşıdıklarını anlatıyor. Türkmenistan, Azerbaycan ve Irak gibi ülkelerde otoyoldan, havalimanı ve konuta kadar geniş bir yelpazede inşaatlara iskele kurduklarını anlatan Serdar Urfalılar, Rusya ve Romanya’da ise şirketleşerek çalışmaları yürüttüklerini ifade ediyor. Urtim Romanya’yı 2006 yılında, Urtim Rusya şirketini ise 2012 yılında kurduklarını dile getiren Serdar Urfalılar, olimpiyatlar nedeniyle Katar’da da şirket kurma yönünde girişimleri olacağını kaydediyor. Katar’daki şirketleşme çalışmalarının henüz netleşmediğini fakat 100 milyar dolar bütçeli inşa sürecinde mutlaka yer almak istediklerini belirten Urfalılar, Avrupa’da ise bir şirket satın alması yapabileceklerini açıklıyor.

Alman şirket alacak

Özellikle bu işin ilk ortaya çıktığı Avusturya ve Almanya pazarlarında 2012 yılından beri araştırmalar yaptıklarını dile getiren Urfalılar, burada şirket satın alarak Avrupa pazarına çok daha büyük işler yapabileceklerini söylüyor. Avrupa’da yeni binadan ziyade mevcut yapılarda yenileme çalışmalarının çok fazla olduğunu bunlar için de iskele sistemlerinin çok önemli olduğunu anlatan Urfalılar satın almayı istedikleri şirket profilini şöyle çiziyor:

“Özellikle Almanya pazarına bakıyoruz. Bu satın almayı 2012’den beri planlıyoruz, istediğimiz kalibrede bir firma bulamadık. Küçük bir aile şirketi istiyoruz. Fakat bu şirketin bütün sertifikalara sahip olmasını ve ayrıca oturmuş bir pazarı olsun da istiyoruz. Özetle tüm sertifikalara sahip ve aldığımız gün gidip iş yapabileceğimiz bir şirket satın almak istiyoruz. Önümüzde birkaç teklif var, onları inceliyoruz’’ diye konuşuyor.

Hidrolik sisteme geçiyor

Şirketin 200 çalışanı olduğunu ve bunların 40’ının mühendis olduğunu söyleyen Serdar Urfalılar, bu ekibin kalıp ve iskele sistemleri alanında yeni teknolojiler üzerinde çalıştıklarını da kaydediyor. Vinç marifetiyle ilerleyen iskele sistemlerinde hidrolik sistemi de devreye alacaklarını dile getiren Urfalılar, böylece köprü gibi yüksek projelerde daha aktif yer alacaklarını anlatıyor.

Urfalılar, “Üçüncü Boğaz Köprüsünün bütün bağlantı yollarını biz üstlendik. Bu yolların kalıp ve iskele sistemlerini kurduk. Fakat bu işte yeni bir teknoloji üzerinde çalışabileceğimizi gördük. Köprülerde soğuk derz oluşmamalı, çünkü ayaklarda kırılma olabilir. Bu nedenle betonun farklı hava şartlarında soğumaması için betonu bu hidrolik sistemle dökmek gerekiyor. Biz de buradan hareketle hidrolik iskele kurulumu için mühendislik çalışmalarımıza başladık. Yıl içinde de sonuçlanır diye düşünüyoruz” diyor.

Haydar Aliyev Müzesi ipi 17 tır gitti

Urtim, iskele ve kalıp sistemleri kurmak üzere birçok projede yer almış. Yurtiçinde otoyollar, konutlar ve plazaların yanı sıra yurtdışmda ise dünyanın en önemli mimarlık ödüllerine sahip olan ve ışıklandırmasmdan yapımına birçok ilkin yer aldığı Haydar Aliyev Kültür Merkezi’ne uzanan bir başarı söz konusu. Dünyaca ünlü mimar Zaha Hadid’in şalım masanın üzerine bırakıp oluşan şekli verdiği söylenen Haydar Aliyev Kültür Merkezinin iskele ve kalıp sistemleri Urtim’e ait. Taşıyıcı iskeleler için Türkiye’den Azerbaycan’a 17 tır ve 400 ton malzeme gittiğini anlatan Urfalılar, bunun yanı sıra yaptıkların diğer işleri şöyle sıralıyor: “Türkmenbaşı Havalimanı, Haydar Aliyev Havalimanı, İzmir- Gebze Körfez Yolu, Üçüncü Boğaz Köprüsü bağlantı yollan, Kuzey Irak Petrol Rafinerisi, Bağdat Havaalanı ve bağlantı yolları, Irak’ta bir dizi yeniden yapılanma projeleri, Rusya’da Ikea Projesi, Cezayir’de uydu geliştirme merkezi sayabileceğim bazı işler.”